SE-VPI åter efter 100-timmarsservice på motorn.

Jag är fortfarande inte säker på om det heter ”100-timmars” för att man gör det efter hundra gångtimmar eller för att det tar verkstan 100 arbetstimmar att göra den, men klar är den iallafall och motorn är pigg som en mört. Lite väl pigg, tycker undertecknad, eftersom man måste bromsa fast flygplanet för att inte fara iväg, även när motorn går på tomgång.

Servicen gjordes i Linköping och tog inte alls 100 timmar, men det kändes så när vädret var fint och flygplanet stod på verkstaden. Nu är den hursomhelst klar, håll till godo med några bilder från dagen då vi hämtade hem den till Skövde igen.

Jag fick skjuts till Linköping av Roland Larsson, som äger en fantastiskt fin MFI-9.

Jag fick skjuts till Linköping av Roland Larsson, som äger en fantastiskt fin MFI-9.

Vi flög öserut över Vättern och strax söder om Vadstena ser det så här idylliskt ut.

Vi flög österut över Vättern och strax söder om Vadstena ser det så här idylliskt ut.

På flygfältet i Linköping hittade vi den här damen, en Max Holste MH.1521 Broussard.

På flygfältet i Linköping hittade vi den här damen, en Max Holste MH.1521 Broussard.

På väg österut igen, nu med SE-VPI.

På väg hemåt igen med vår nyservade Dynamic.

Hemma i hangaren i Skövde igen.

Hemma i hangaren i Skövde igen.